Monday, April 27, 2009

日常

ウチの弟その1、とくしまマラソン、今年も無事完走!おめでとう~~!目標の3時間台には残念ながら乗れなかったけど、強風の中、4時間25分、まぁまぁエエんちゃうの?それより、42,195kmを完走ってのがすごい。みんなすごい!かっこいい!と応援しながら思いました。もう足が動かない、そんな様子でも前へ、前へ。しびれます。そして、見るたび『私も!』って思ってしまう浅はかさ・・・?でもホンマ、マラソンって、やってみたいーって思わせる何かがある。(とか言いながら、こういうことにかけては腰めっちゃ重いんよね、これが。>m<)
写真は全く無関係にアテネの朝の人気タベルナ周辺の様子。祭りの後、と、日々繰り返す新しい1日を迎えるための作業、に共通するものがあるなぁ、と思ったので、あながち無関係ともいえません、よね?

One of my brothers took part in "The 2nd Tokushima Marathon" and ran through in 4'25 hours. He was chagrined he couldn't reach his targeted record to run within 4 hours, but still he managed to finish it and the time was far shorter than last year's. Congrats to him! Congrats to all the runners! I admire him and all the participants for having the guts and sweat to run. They are super! They are cooool! Seeing them running made me wanna run too. (Oh, yes, I am too indulgent to run a marathon!)

The photo on the left I took in Athens in a morning. People took their time preparing for the day. I love seeing people doing their everyday things. They have something sincere and sacred, whether they are just a face wash or sweeping a street:)

camera: CONTAX Aria
lens: Carl Zeiss Planar 50/1.4
film: Ferrania Solaris 100

2 comments:

  1. 完走!!えらい、すごいっ。お疲れ様でした、弟様。
    来年は兄弟で完走かぁ~~!

    ええ写真。うん、関係あるある。

    ReplyDelete
  2. ◆syuちゃん
    去年に比べたら2時間も時間縮めたし、よくやった^^

    えぇっと、そうね、弟その2も出るようにプッシュするか!(よそに住んでる+めちゃ忙しい=絶対無理やな・・・)

    夜とは違った雰囲気の界隈、なんとなく撮りたくなったのでした。
    猫がいたらヨカッたんやけどな~~笑

    ReplyDelete