Tuesday, March 09, 2010

pass the time productively

morning dream: Santorini, Greece; March 2009

To reflect on oneself is not bad, or rather necessary once in a while, but after a few months of retreating into my own world, kind of self-approving one, I seem to have got tired of it, be ready for open up. Today it's raining as if to lock me up, but thanks to the events these days, especially yesterday's productive and stimulating talk, I feel clear.

In the morning, ate yogurt and honey as always (FYI, today's honey was "strawberry honey", which contains dried strawberry in it), and had a mug of coffee, wondering what I'm gonna do for a new move. Sort of excited.

考えごとをして、というより、特に何も考えもせずにただ時間を無為に過ごしてしまって(よくあることだけど)、自分でもなんだかこのある意味ナルナルな状態(ぷ)に飽きてしまった感も。気持ちちょっと外に出るだけでえらく世界が広がった気がする。まだ何がどうなるか分からないけれど、自分だけで出来ることなんて知れてる、人の励ましがあってこそだし、自分の出来ることをがんばろう、と当たり前のことがぐっと腹にきた。今朝もヨーグルトと蜂蜜(ドライイチゴ入りの蜂蜜。イチゴがすこぶる甘くて香りがきゅっとつまってる)とコーヒー(あぁ、久しぶりのマンデリンの香り〜〜♪)。あれこれ考えて(前向きに生産的に)澱んでたものが少しクリアになって、冷たくうっとうしい雨が降り続くけれどワクワクする朝。

昨夜ナニ食べた?
ほうれん草のおひたし;トマトのサラダ(春菊ジェノベーゼソース);椎茸と薄揚げのグリル(生姜醤油、柚子胡椒);れんこんと人参のきんぴら(豆板醤+ラー油);ブリのあら炊き

5 comments:

  1. Ah, raining...I heard the rain usually brings a clarity in our mind. It cleans out all the junks from our system, so it's all good :) Seeing the blue sky in your heart sounds perfect!

    Enjoy your day!

    ReplyDelete
  2. It's often said rain is blessing, but I learn another good thing today! Thanks, Hana-chan:))
    All things circulate, and rain helps it both in nature and in our body and soul. Wonderful.
    BTW I love the smell and the sound of rain.

    I hope you have a nice one:))

    ReplyDelete
  3. やっぱ やる気出す時に飲むコーヒーって最強アイテムだわ
    そして 免疫力も落とさずに・・ね!
    鶏胸、安いけど固くなっちゃうから敬遠してた。
    はちみつでやわらかくなんだ!
    ちょっと買ってくる!

    ReplyDelete
  4. 人の励ましあってこそ、助けられるなあと思うこと多々あり。そだよねそだよね。
    我もぐっときたぜっ。

    昨日何食べた、楽しみに見てるのだ^^

    ReplyDelete
  5. @hiro
    今日もダークなのをいただいてるけれど
    家の中の寒さって、やる気をそぐ・・・><
    手がすぐ冷えちゃて、PC作業は進まんのぅ。
    生姜生姜ー!生姜持ってこんかいー!>m<
    鶏胸、うまく行きますように〜〜。
    (ウチもさっきおとんが買ってきたので明日はまた鶏胸メニウ)


    @syu
    賞賛されてやる気が出るんよね、当たり前かつ単純やけど。
    ほめるほめられる、大事。でも、なんでも、ってワケに行かんからこそ、
    ここぞ!というところで^^

    えへへ、楽しみにしてくれて嬉しいな。なかなか代わり映えはせんのやけどね>m<
    同じ材料を違う味で、って思うけど、なかなかアイデアは降ってこんわー。

    ReplyDelete