Wednesday, June 22, 2011

summer has come

reflection
It was cloudy (and humid due to yesterday's rainfall), so I couldn't enjoy the longest daytime of the year. Too bad. I haven't felt real summer has come. I don't still feel it very hot; I should've been wearing sleeveless clothing by now as in the past years, but I still wear 3/4 sleeves. Hmm.

The photo I took yesterday when I took a walk along a hydrangea path to reach a pond with old withered trees. Looks very cool here, but it was hot and what's worse full of mosquitos in fact:((

夏至だったけれど、夏が来た!という感じはタイトルに反して抱けず、しかも1年で一番長い昼間を堪能する、というわけにもいかなかった。口内の治療が始まって憂鬱な気分のような曇りの天気。それにこの私が(笑)なんとまだ七分袖。ヘタすると長袖の日もあったり。いつもならとっくにノースリーブなのにな〜。

昨日の「紫陽花小径」散歩の最期に辿り着いたのはこの沼。ずっといたい・・・気にさせる場所だったけれど、蒸し暑さ(そう、昨日は暑かった!)と蚊のあまりの多さにすぐ退散。

No comments:

Post a Comment