Tuesday, July 16, 2013

Happy 'Roid (& lotus) Week

taken w/ Bessaflex + Carl Zeiss Ultron 50mm:f1.8 + KODAK ProFotoXL 100
I posted the same photo as this on flickr, one scanned at the photo labo. This one I scanned from the film with my film scanner. I prefer this, though it is less colorful and bright. This looks more natural and has more feel of film, which I love.
Here are some more versions I scanned from the same film strip.






taken on July 14, 2013; in Matsushige, Tokushima Pref. ; w/Bessaflex + Carl Zeiss Ultron 50mm:f1.8

And this is 'Roid Week:)) My theme this year is lotus flowers. I took some yesterday with PX70 Color Shade film, but it didn't work as I expected. I'll try again. Anyway, have a Happy 'Roid Week!!

2 comments:

  1. 蓮の花の姿が可愛らしいですね^^
    泥の中から咲く蓮の花っは、凛としていてカッコイイな~と思いました♪

    シマちゃんとタビちゃんのお隣りにブルーベリーの木が植えられているんですね^^
    これからも元気に成長してくれると嬉しいですね♪

    いつぞやの紫陽花のお写真素敵です♪♪

    毎年の定番となった 半田そうめん(笑)
    今年は暖かくなるのが早くて、4月下旬ころから取り寄せて食べていたのでそろそろ在庫が無くなりそうです(爆)
    又お取り寄せしなくちゃ~~~
    週に2~3度食べても飽きないんですよ~毎度「うめ~~」って言っちゃいます(笑)



    ReplyDelete
  2. たびねこさん、こんばんは。
    泥の中から不思議なほど美しい花を咲かせませすよね、蓮って。
    ぽってりした蕾や花も好きだけど、もうばらけそうになってたりヨロヨロなのになんだか惹かれてしまいます。

    あ、シマとタビの上に植えてます^^
    とはいえ、主にシマの木、ってイメージです^m^
    大きな実がなる種類なのですが、なかなか色づかない。。。大丈夫かな?
    ホント、元気に成長してほしいなぁ。
    紫陽花の写真も見てくれて嬉しいですー。ありがとうございます♪

    半田そうめん!ヘビロテですねー^m^
    うちでも週3回は食べてるか。。。w
    今日はいきなり何の予告もなく親戚のおじさんおばさんといとこがひとり、高知からぶらっとやってきたのですが
    そのいとこも半田そうめん大好物!もう揖●の糸とか食べれん!というくらいはまってしまって
    帰りにお土産で一箱上げたら、めっちゃ喜んでました。笑
    お腹いっぱいの時間帯なのに、なんか素麺食べたくなってきたー!>m<

    ReplyDelete