Tuesday, January 03, 2017

Happy fulfilling new year!

fruits of santan; taken w/ CANON EOS 6D
あけましておめでとうございます。
(なんとかさんがにちに滑り込みセーフ!)
更新ペースはめっきり落ちておりますが、今年もよろしくお願い致します。

写真は貸していただいたカメラで撮ったもの。可愛い花を咲かせるサンタンという低木になっていた実がかわいくて。

Happy new year. I really appreciate it if you keep checking this blog.
Have you made a new year resolution? I have been busy these days so that I did not even notice it is already 2017, which I am a little exaggerating, hehe. But I was taking a shower and thinking of this and that. I am now 45. Time flies. I am not fully mature and settled for that age, but I often about death. Yes, I might die tomorrow even though I am doing fine today. So this year's resolution of mine: I will get organized, will organize my things so that if something happens to me and someone who gets in my room to clear it up won't be shocked to see a mess;DD


去年45歳になり、四捨五入すると50歳か。。。なんて、こうして文字にすると、数字の重みをひしひしと感じます。時間と追いかけっこというか、置いてかれてるというか、余裕がないのかなぁと自分でも思ったりしますが、元気に働いております。
いつの間にやら新しい年になってる!って感じですが、現在時刻は午前8時過ぎ、ぽかりと時間が空いたので、新しい年への抱負めいたものを何か記そう、とここを開きました。
今年の抱負その1:身辺整理をする!
セブに越してきたのを機に物を持たないようにしよう、と心がけてきたけれど、部屋を見るとまあまあゴチャゴチャになってる。今年死ぬ予定はありませんが、でも何が起こるかなんて誰にもわからないもの。突然何かあって部屋に人が入った時に、なんじゃこりゃー!とあきれられないよう、片付けていきたいと思っています。
その2:人生の素敵な先輩方にたっぷりもらっている刺激をこれからの自分にちゃんと反映させていきたいな。ぴしっと背筋が伸びててそれでも柔らかい物腰、考え方、生き方。そして笑顔で!

No comments:

Post a Comment